Recenzie „Tobogan cu apă, scufundări, scară către cer” Radio Porridge

Când albumul inovator al lui Porridge Radio Fiecare rău au apărut în 2020, dinamismul lor a fost un punct focal – abilitatea de a trece de la liniște la puternic și înapoi din nou, felul în care Dana Margolin se învârtea în jurul aceleiași fraze, repetând-o iar și iar până ajunge la un punct de break. Grupul a arătat catharsis până la exces, a transformat emoționalitatea pură într-un fel de glumă cosmică autoritară înainte de a se îndrepta din nou către eliberarea adevărată.

„Back To The Radio”, single-ul de deschidere și principal de pe noul album al trupei din Brighton, este sunetul semnăturii Porridge Radio, format la un 11, o acumulare lentă care se sparge într-un cârlig. „Încuie toate ferestrele și închide toate ușile și intră în casă și întinde-te pe podeaua rece și tare”, cântă Margolin în timpul rezultatului culminant al cântecului, în timp ce instrumentele se mișcă în și ieși din cadru. „Răspunde la radio, gândește-te bine în mașină / Mi-e dor de tot acum, nu merităm nimic”. Este echivalentul sonor al memei ah shit here we go again, o invitație de a face un pas înapoi în valul muzicii melodramatice melodramatice, de mare miză, care reușește să se simtă atât intim, cât și revigorant.

Tobogan cu apă, scufundă, scară către cer nu face prea multă mizerie cu formula Porridge Radio. Trupa duce totul cu un pas mai departe – rafalele sunt mai puternice, umflaturile mai magnetice, melodiile mai silentioase mai vulnerabile. Nu este o abatere drastică de ceea ce i-a făcut demni de atenție în primul rând, dar nu este prea surprinzător. Grupul a fost în această afacere de mai mult decât sugerează recenta sa creștere a popularității. Margolin a început să scrie cântece în 2012 și a devenit o trupă completă câțiva ani mai târziu. Debutul lor în 2016 Orez, paste și alte umpluturi și-a avut fanii, inclusiv un co-semnatar timpuriu al nimeni altul decât Frank Ocean. Chiar dacă a fost Fiecare rău care a propulsat Porridge Radio în lumina reflectoarelor ca o nouă trupă rock interesantă, Margolin a avut un deceniu pentru a-și perfecționa abilitățile de compoziție, iar trupa a avut aproape la fel de mult timp pentru a-și crea o identitate. Al treilea album al lor este o colecție satisfăcătoare de melodii în plină expansiune, zgomotoase, care scot la iveală cele mai rele obiceiuri și le transformă în ceva despre care merită să cânți.

„Rău” este un cuvânt pe care îl vei auzi des pe tot parcursul Tobogan cu apă, scufundă, scară către cer. „Anul în care gustul merelor s-a schimbat și am făcut un lucru rău”, cântă ea la unul. „Glozia mă face rău, dar nimic nu mă face la fel de trist ca tine”, continuă altul. Margolin revine adesea la aceleași idei și imagini în cântecele ei în timp ce încearcă să înțeleagă de ce pare că alege întotdeauna calea greșită, îmbrățișând durerea în loc de mulțumire, și face acest lucru în poetica evocatoare. „Tăiați roșii, sunt moi la atingere/ Când ai de gând să mă pedepsești pentru ce am făcut?” întreabă ea la „Flori”. “Tui, te sfărâmi în mâini / Dacă sunt pedepsit, sunt liber de rău.” Sau pe clarul „Putret”: „Încercând să merg pe tălpile picioarelor/Doare, mă doare, mă dor mușchii slabi/Încercând să cânt putregaiul/Îmi spui că ar trebui să ies/Îmi spui că am odihnește-te cât ai nevoie / Dar te vei simți mai bine dacă mănânci lucrurile care te fac să te simți bine.

Versurile lui alternează între suprarealitatea de vis și simple declarații de viață și moarte. „Încă joc solitaire/ Încă te sărut pe buze/ Și dacă mor, poți să-l păstrezi/ Nu vreau să simt nimic”, cântă Margolin la guturalul „Birthday Party” înainte de a se lansa într-un refren central al „. Nu vreau să fiu iubit” care se adună într-o armură formidabilă. „My body is pushing/Don’t cut me”, repetă ea la „Splintered”, o melodie care practic se prăbușește pe sine din dorința de a scăpa de toată durerea. Margolin are una dintre cele mai expresive voci din indie rock-ul contemporan – trosnește și se sfărâmă și dă un sens real însăși definiției celor mai metafizice gândiri ale sale – și poate găsi noi riduri în fiecare frază pe care se sprijină.

Margolin și restul trupei – bateristul Sam Yardley, clapeista Georgie Stott și basistul Maddie Ryall – descoperă constant modalități captivante și noi de a-și exprima abundența comună de sentimente. „U Can Be Happy If U Want To” se construiește într-o cacofonie de bucle de pian și avânt de zgârie-nori, care se termină cu cei mai mulți membri ai trupei care strigă între ei: „Înapoi, și înapoi, și înapoi, și înapoi din nou / Doare când mă doare. dezlipiți-mi pielea / Nu cred în nimic”, sună ei. “Am visat că îmi cânți cântecul / Îl cânți mereu prost.” “Sfârșitul anului trecut”, pe care Margolin l-a descris drept „un cântec de dragoste pentru colegii mei de trupă și pentru mine”, începe într-un loc de frământare („Îți amintești când ne-am destramat cu toții la sfârșitul anului trecut? Încă îmi frâng inima”), dar se termină într-un compromis dificil. Refrenul final al „spargi tot ce atingi” sună defetist la suprafață, dar, pe măsură ce Margolin repetă, cuvintele devin tandre și netede, de parcă ruperea a ceva ar fi singura modalitate de a-l repara.

Mai sunt câteva momente de decizie ca aceasta Tobogan cu apă, scufundă, scară către cer. Margolin a descris cel mai recent album al lui Porridge Radio drept „o propoziție neterminată”, și există o mulțime de uși deschise pentru continuarea lor, dar există și un sentiment mai larg al scopului. Trupa sună de parcă ar fi gata să treacă și să iasă din natura eliptică și necruțătoare a gândurilor lor. „Nu, nu vreau sfârșitul / Dar nu vreau începutul”, cântă Margolin pe piesa finală a albumului. Trebuie să existe o cale de mijloc confortabilă între nimicul gol și o concluzie înflăcărată, iar Porridge Radio este hotărât să o găsească.

Tobogan cu apă, scufundă, scară către cer a apărut 5/20 pe Secretly Canadian.

Alte albume remarcabile lansate în această săptămână:
• Harry Styles Casa lui Harry